Katselin tuossa vanhaa (käsityö)blogiani ja huomasin siellä tällaisen viestin välissä. Koska tämä kuuluu kategoriaan asiakaspalvelu, ajattelin laittaa sen tännekin näkyville. Kävin myös selailemassa lisää tuota iltalehden keskustelupalstaa siitä citymarketin palautejutusta ja kunhan kenties illalla, kenties huomenna kerkeän, lainaan sellaisia kommentteja sivuilleni, jotka vihastutti tai ihastutti. Mutta täytyy sanoa, että on saanut kyllä edelleen nauraa ton jutun kustannuksella... Toi juttu oli kyllä parasta, mitä on ihan vähään aikaan tapahtunut...

18.10.2006 22:35

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

"rakkaat ihmiset. Minulla on kassatyttönä teille vain yksi pyyntö: älkää olko ilkeitä myyjillenne. Harvoin kassatyttö/-poika määrää a) myymälän hinnoista b) tehdasvalmisteisten tuotteiden merkinnöistä c) kuittimerkinnöistä d) tyhmien asiakkaiden tyhmistä virheistä. Anteeksi viimeisen kohdan tylystä äänen sävystä, mutta minulla oli tänään todella huono päivä. Joku päivä minä tulen tekemään sen mistä olen puhunut jo kauan.. kirjoitan kirjan ihmisten käyttäytymisestä kaupan kassalla. Anteeksi taas, suurin osa ihmisestä, noin 99 prosenttia on todella ihania ja kultaisia, mutta minulla tuli viimeiselle tunnille neljä hankalaa asiakasta ja nyt on vähän paha mieli, koska jokainen heistä haukkui tai muuten purki mieltään minulle kassalla. Yksikin alkoi valittaa siitä, etten minä kertonut hänelle välisummia. En tiennyt, että minun tehtävääni kuuluu luetella "maito 1,5 litraa 0,90 senttiä plus kurkku suomalainen 1,20 yhteensä 2,10 miinus pullonpalautus 40 senttiä, yhteensä 1,70 plus.. plaa miinus plussakorttialennukset, miinus plussaseteli, miinus viiden euron seteli miinus PLAAA!!!" ja sitten se alkoi lopulta että kun sä teet kaiken ton tolleen ja tolleen ja nuin ja plaa ja hymyili koko ajan ihan typerästi niin kuin se olisi ollut joku saatanan hauska vitsi, että kassatyttöä haukutaan. MITÄ HELVETIN HAUSKAA ON SIINÄ ETTÄ HAUKUTAAN MYYJÄ SYYTTÄ???"

 

onneksi minä muistan miltä tämä täti, tai tyttöhän se oli, näyttää.. kunhan vain tulee vapaa-ajalla vastaan niin taidetaan käydä pikku keskustelu, että mites sitä kannattaa käyttäytyä toisia ihmisiä kohtaan varsinkin kassalla!